کد خبر : 207543
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 بهمن 1401 - 21:54

مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

تاریخ انتشار تخمینی مرغ مگس خوار گوگل: ۲۰ اوت ۲۰۱۳ برخلاف به‌روزرسانی‌های قبلی پاندا و پنگوئن که در ابتدا به‌عنوان افزونه‌های الگوریتم موجود گوگل منتشر شدند، مرغ مگس‌خوار به‌عنوان یک بازنگری کامل از الگوریتم اصلی ذکر شده است. در حالی که اعتقاد بر این است که بسیاری از مؤلفه‌های موجود در الگوریتم اصلی دست نخورده

تاریخ انتشار تخمینی مرغ مگس خوار گوگل: ۲۰ اوت ۲۰۱۳

برخلاف به‌روزرسانی‌های قبلی پاندا و پنگوئن که در ابتدا به‌عنوان افزونه‌های الگوریتم موجود گوگل منتشر شدند، مرغ مگس‌خوار به‌عنوان یک بازنگری کامل از الگوریتم اصلی ذکر شده است. در حالی که اعتقاد بر این است که بسیاری از مؤلفه‌های موجود در الگوریتم اصلی دست نخورده باقی مانده‌اند، مرغ مگس خوار تعهد Google را به درک پیچیده‌تر از هدف جستجوهای جستجوگران با هدف تطبیق آنها با نتایج مرتبط‌تر نشان داد.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\a.png

گوگل مرغ مگس خوار را در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ معرفی کرد، اما در واقع حدود یک ماه قبل از آن استفاده شده بود. در حالی که به روز رسانی های قبلی الگوریتم مانند پاندا و پنگوئن باعث گزارش قابل توجهی از ترافیک و رتبه بندی از دست رفته بود، مرغ مگس خوار تاثیر منفی شدیدی بر روی وب عمومی نداشت. این تا حد زیادی به عنوان تأثیر مثبتی بر دقت پایگاه دانش Google معروف به "گراف دانش" درک شد. با این حال، جامعه SEO محلی این نظریه را مطرح کرد که اثرات مستند در نتایج موتورهای جستجوی محلی احساس شده است.

نمودار دانش و جستجوی معنایی

برای درک کامل هدف مرغ مگس خوار، مهم است که ابتدا با ویژگی های موتور جستجو که بیشترین تأثیر را داشته است آشنا شوید: جستجوی معنایی و نمودار دانش.

یک سال قبل از انتشار مرغ مگس خوار، گوگل نمودار دانش خود را راه اندازی کرد: نه یک نمودار واقعی، بلکه مجموعه ای از ویژگی های SERP که برای ارائه پاسخ های سریع و دقیق به سوالات کاربران در مورد افراد، مکان ها و چیزها طراحی شده است.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\images.png

می‌توانید نمودار دانش را در عمل در صفحه نتایج مشاهده کنید که پس از جستجوی «کوکی‌های چیپسی شکلاتی» به دست می‌آید. SERP حاوی نتایج ارگانیک استاندارد و پیوندهایی به وب‌سایت‌های مناسب است، اما همچنین شامل مجموعه‌ای غنی از داده‌های نمودار دانش، از جمله یک جعبه پاسخ با دستور غذا، یک پانل دانش سمت راست حاوی حقایق تغذیه‌ای درباره این دسر، و پیشنهاداتی برای مرتبط است. جستجوی موضوعات

گوگل چگونه تشخیص می دهد که این نتایج منعکس کننده هدف جستجوگر است و به اندازه کافی نیازهای آنها را برطرف می کند؟ اینجاست که جستجوی معنایی وارد می شود.

جستجوی معنایی تلاش می‌کند تا نتایج مناسب SERP را با زبان پرسش‌های کاربران اینترنت فراتر از معانی کلمات کلیدی فردی مطابقت دهد، حتی زمانی که هدف کاربر به جای صریح، ضمنی باشد. برای مشاهده جستجوی معنایی در عمل، نگاهی به تصویر SERP «کوکی‌های شکلاتی» در بالا بیندازید. حتی اگر پرس و جو برای خود کوکی ها بود، جستجوی معنایی برون یابی کرد که علیرغم کلمات استفاده شده در عبارت جستجو (که به معنای واقعی کلمه می تواند به تصاویر یا تعریفی از کوکی ها اشاره کند)، هدف جستجو با زبان مورد استفاده متفاوت است. . سپس گوگل نتایجی را ارائه کرد که با هدف جستجوگر مطابقت دارد نه زبان جستجوگر. در نتیجه، ما یک SERP پر از دستور العمل ها، حقایق تغذیه ای و سایر موضوعات مربوط به تهیه یا خوردن کوکی ها را می بینیم.

تسلط روزافزون گوگل در جستجوی معنایی آنها را قادر می سازد، به قول خودشان، "موجودات دنیای واقعی و روابط آنها با یکدیگر" را درک کنند. تمرکز مرغ مگس خوار بر تطبیق زمینه پرس و جو با نتایج به هوش فناوری Google – توانایی تجزیه قصد – متکی است.

جستجوی معنایی یک موضوع پیچیده است، بنابراین در اینجا مثال دیگری از نحوه کارکرد آن در وب آورده شده است. تصور کنید که یک کاربر گوگل این عبارت را در موتور جستجو تایپ کرده یا به زبان بیاورد: بهترین مکان برای زبان چینی. تنها با درک هدف و زمینه چنین پرسشی است که Google می‌تواند «مکان» را به‌عنوان یک رستوران و «چینی» را به‌عنوان نوع خاصی از غذای رستوران تشخیص دهد.

نشانه های مرغ مگس خوار

یکی از اهداف اصلی مرغ مگس خوار ترجمه جستجوی معنایی از یک مفهوم به واقعیت بود – و هدفی که در نهایت به استاندارد جستجو تبدیل می شد. به‌دنبال تقریب بهتر هدف واقعی جستجوها بود، به‌گونه‌ای که برای درخواستی مانند مثال غذای چینی که در بالا به آن اشاره شد، کاربر مجموعه‌ای از رستوران‌های محلی چینی را برای انتخاب دریافت می‌کند، نه نتایجی برای بهترین مکان‌ها برای زندگی مردم در چین. یا سایر داده های نامربوط

مرغ مگس خوار و جستجوی صوتی

در نگاهی به گذشته، به روز رسانی مرغ مگس خوار را می توان به عنوان گامی در مسیر گوگل به سوی تسلط بر افزایش اجتناب ناپذیر جستجوی صوتی دانست. هنگامی که مرغ مگس خوار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، "جستجوی مکالمه" موجی در جامعه SEO ایجاد کرد. فقط چند سال به جلو و ظهور جستجوی صوتی گوگل را ملزم می‌کند که برای درک زبان کاملاً طبیعی مجهز شود و از کلمه گفتاری برای جستجوهایی مانند "ارزان‌ترین مکان برای غذای مکزیکی در نزدیکی من کجاست؟" یا "چگونه می توانم شیر آشپزخانه نشتی را تعمیر کنم؟"

C:\Users\mohammad\Downloads\1\images (1).png

در مجموع، فناوری که محدود به درک کلمه به کلمه کلیدی زبان جستجو است، وظیفه سنجش هدف را ندارد. توسعه‌هایی مانند جستجوی معنایی و به‌روزرسانی‌هایی مانند مرغ مگس خوار برای عملکرد مؤثر در دنیایی از زبان طبیعی طراحی شده‌اند.

مرغ مگس خوار و جستجوی محلی

در حالی که جامعه سئوی ارگانیک در تلاش برای درک اثرات مرغ مگس خوار بر روی وب عمومی بود، جامعه سئو محلی با برخی پیامدهای درک شده از به روز رسانی برخورد کرد. در ابتدا، مرغ مگس خوار به نظر می رسید که نتایج محلی متعددی را با "جعبه های تک" نامطلوب پر می کند. به عنوان مثال، پرسشی مانند «وکیل دنور» به جای مجموعه معمولی کسب و کارهای محلی، یک پاسخ واحد را در یک جعبه به دست می دهد. از آنجایی که بسیاری از این تک‌باکس‌ها به کسب‌وکارهایی که از طریق استفاده از نام‌های تجاری نادرست به Google هرزنامه ارسال می‌کردند پاداش می‌دادند (مثلاً خود را به‌عنوان «وکیل دنور» به‌جای نام واقعی خود «دفتر حقوقی جیم دیویس» فهرست می‌کردند)، Google در ارائه یک نامه ناکام بود. تجربه مربوط به کاربران این سناریوی ناامید کننده در نهایت در اکثر موارد حل شد.

علاوه بر این، جامعه SEO محلی حدس زد که مرغ مگس خوار ممکن است اثرات زیر را بر نتایج ارگانیک محلی و محلی داشته باشد:

محلی سازی بیشتر نتایج ارگانیک برای پرس و جوهایی با هدف محلی

وجود مداوم و قابل توجه نتایج از نوع دایرکتوری در نتایج محلی-ارگانیک

چگونه می توانم بفهمم که مرغ مگس خوار به من ضربه زده است؟

در حالی که صاحبان مشاغل محلی ممکن است مشکلات موقتی را با یک جعبه هرزنامه که باعث کاهش دید موتور جستجوی محلی آنها می شود، تجربه کرده باشند، بعید است که اکثر وب سایت ها تأثیرات منفی این به روز رسانی را تجربه کرده باشند.

اگر وب‌سایت شما با کاهش ترافیک یا رتبه‌بندی مواجه شد که فکر می‌کنید ممکن است به مرغ مگس خوار مرتبط باشد، مطمئناً نگاهی به فهرست کامل به‌روزرسانی‌های Google بیندازید. ممکن است معلوم شود که عامل تغییر برای وب سایت شما به روز رسانی دیگری مانند پاندا یا پنگوئن بوده است.

با مرغ مگس خوار، این در مورد بهبودی نیست – بلکه در مورد فرصت است!

مرغ مگس خوار به همه صاحبان وب سایت پیام داد که گوگل در نظر دارد تا درک بیشتری از هدف واقعی پشت جستجوی کاربران داشته باشد و به جای اینکه آنها را مانند رشته ای از کلمات کلیدی تلقی کند، به کل پرس و جوها برای زمینه نگاه می کند.

عملی ترین کاربرد این برای صاحبان وب سایت اطمینان از منعکس شدن زبان طبیعی در محتوای سایت است. مرغ مگس خوار را می توان به عنوان پل زدن بین شیوه های قدیمی و اسپم و سئوی مدرن که به دنبال صحبت به زبان طبیعی خوانندگان با استفاده از کلمات خودشان است، در نظر گرفت.

وب سایت هایی که به طرز ماهرانه ای پاسخ های محبوب ترین سؤالات عمومی را شناسایی و منتشر می کنند، می توانند به دنبال انتخاب توسط Google به عنوان منابع مرتبط برای موضوعات خاص باشند. هنگامی که محتوای شما به عنوان هدف جستجوگر منطبق دیده می شود، نه تنها فرصتی برای رتبه بندی خوب به صورت ارگانیک و محلی وجود دارد، بلکه همچنین فرصتی برای قرار دادن در یک ویژگی SERP مانند جعبه پاسخ یا پانل دانش وجود دارد. در نتایج موتورهای جستجوی امروزی، خدمت به هدف جستجوگر باید در فهرست اولویت‌های سئوی شما قرار گیرد و شما می‌خواهید از ترکیبی از تعامل مستقیم با مخاطبان، تحقیقات کلیدواژه و تحقیقات موضوعی برای کمک به بهبود وب‌سایت خود استفاده کنید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح